Associació
d’Usuaris del Tren
nota de premsa
La Junta Directiva de l’Associació d’Usuaris del Tren, front a les reivindicacions dels batles d’Inca i Manacor de soterrar el tren en aquests municipis, volem manifestar el nostre total desacord amb aquests projectes que no responen a les prioritats de millora del transport ferroviari a Mallorca.
Si hi ha unes característiques que poden definir el nostre Transport Públic a les Illes, aquestes son: deficient, insuficient, escàs i precari.
Més de quaranta anys d’inversió pública en infrastructures per a que utilitzem el cotxe, afegit al nul interès de l’administració per a que disposem de un transport públic eficient, ens han convertit en la Comunitat Autònoma que més abusa del cotxe particular.
Soterrar el tren a Inca o Manacor, no respon a cap necessitat del transport públic, respon a una idea equivocada del que es un transport ferroviari eficient i també a una possible especulació urbanística. Les veritables necessitats del transport ferroviari son: el desdoblament de la via entre Inca i l’Enllaç, l’electrificació de totes les línies i fer arribar el tren fins Artà, l’Aeroport i Alcudia.
Com a usuaris del tren no podem admetre, que els escassos recursos econòmics que s’han d’invertir per a millorar i ampliar el nostre sistema ferroviari, puguin tornar a ser utilitzats en tant mal criteri com en la legislatura passada. Grans inversions en obres faraòniques que no responen a les necessitats reals que tenim, que no augmenten significativament la capacitat de transport, la eficiència o la qualitat del servei i son en definitiva una bona excusa per a fer bons negocis especulant amb els doblers de tots.
Soterrar el tren, implica desviar importants recursos econòmics per fer unes grans obres que no beneficien als usuaris ni al transport públic i
a més suposa invertir en un model de tren menys útil que un tren en superfície, lleuger i de baix impacte.
No es tracte tant de invertir molt si no de invertir en allò que realment necessitem, en la direcció de transvasar i guanyar el màxim possible
d’usuaris del cotxe particular per a el transport ferroviari.
A Mallorca hi ha una manca evident de difusió pública dels nous models de trens elèctrics: el TrenTram (tramvies lleugers, silenciosos,
nets, accessibles,) amb moltes prestacions tècniques i de seguretat que s’estan implantant per tot Europa i a molts d’indrets de l’estat
espanyol. Pensem que és urgent i necessari, que la Conselleria de Mobilitat, realitzi una bona tasca de informació i sensibilització destinada
a aquella part de la població d’aquests municipis (Inca i Manacor) que estan molt influenciats per uns representants polítics que demostren
que els hi importa molt poc el transport ferroviari.
Per acabar, volem manifestar la nostra satisfacció davant l’anunci fet pel President del Govern de les Illes Balears, de prioritzar les inversions ferroviàries en l’electrificació de la línia Palma-Inca. És un primer pas indispensable per incrementar freqüències, reduir temps en els trajectes i guanyar en comoditat per a tothom que viatgi amb tren.
Ben cordialment: Associació d’Usuaris del Tren
30 d’abril de 2008
Guillem Ramis i Canyelles
Portaveu de l’Associació d’Usuaris del Tren
Hi torn a coincidir. A mes no tenen en compte la circumstancia de que el tren hauria de estar tancat un any i mig si es soterrasin les vies a Inca, siguent possible nomes viatjar entre Lloseta i Ciutat. Per fer guapo que plantin mes arbres i es deixin d´histories.
Aprofit per felicitarte un blog tan interessant.
Hola Salvatgí
Tens raó, sobre el tema de que hauria d’estar tancat tot aquest temps.
Moltes gràcies pels teus, ràpids :-D, comentaris.
Salutacions!!